neděle 26. října 2014

Já Poutník

"Jediný thriller, který si letos musíte přečíst."

Thriller Já Poutník Terryho Hayese je druh literatury, po kterém bych v knihovně nebo v knihkupectví asi jen tak nesáhla. Velmi obsáhlá kniha, story s nábožensko-politicko-kriminální zápletkou, no není to zkrátka můj top žánr (i když do teď nevím, co vlastně jo)… Ale vůbec nelituju, že jsem se do něj pustila a přečetla si ho. Byla jsem napnutá od začátku do konce.

Úplným úvodem se ocitáme v hotelovém pokoji v New Yorku. Byla spáchána téměř dokonalá vražda, po které nezůstaly zřetelné žádné stopy, které by se policii mohly stát vodítkem. Tady se poprvé setkáváme i s Poutníkem – mužem mnoha jmen i rolí. Agentem tajných služeb, momentálně ve výslužbě, za nedlouho pověřeným nejdůležitějším úkolem v dějinách.

Jako čtenáři jsme seznámeni s životním osudem hlavního hrdiny, jeho zkušenostmi od umění po užívání drog, s jeho posláním coby agentem tajných služeb. I proč si toto zaměstnání vybral… a ono si později vybralo jeho. Setkáváme se i se smrtí, opět. Se smrtí, jejímž divákem je malý chlapec a obětí jeho matka...

Na druhé straně v Saúdské Arábii se ocitáme na veřejném prostranství, kde má být sťata hlava místnímu potápěči a přírodovědci, otci tří dětí. A tak jsme seznámeni se Saracénem, taktéž mužem mnoha povolání, tváří i jmen. A synem popraveného Araba, jenž se na celou popravu díval a nese si tuto podívanou životem.


Saracén nenávidí systém v Saúdské Arábii a je si jist, že za smrt jeho otce může kromě toho také Amerika, Spojené Státy, a chystá pomstu. A Poutník je vybrán k tomu, aby Saracénovi činy zastavil



....

Musím se bez ostychu přiznat k tomu, že jsem nikdy dřív podobnou literaturu nečetla a filmy s podobnou tématikou jsem nesledovala, ale po přečtení tohoto prvního románu spisovatele Terryho Hayese se to možná změní. Protože... mě to fakt šíleně bavilo!

Setkání s více či méně fantastickými fakty o jedenáctým září v New Yorku, o poslání zpravodajských služeb a jejich agentů a o hrozbě biologických zbraní... navíc vše podané s jistou bravurou a nahořklým způsobem vyprávění. Vypravěčem je sám Poutník, informace však nepodává žádným lineárním a suchým způsobem a i když je to vlastně v určitým smyslu pěkný padouch, vy si ho strašně oblíbíte... to mi věřte. 

Žádné komentáře:

Okomentovat